dinsdag 15 september 2015

Zijn eerste babyschoentjes, zelf gemaakt!

hippe handgemaakt baby schoentjes suede en grijs

Onze mannetje kan ondertussen alweer een tijdje staan en schuifelt langs stoelen tafels en kasten. Als hij buiten is, blijft hij ook allang niet meer netjes op zijn kleed liggen, maar inspecteert de gehele tuin/schoolplein. Met als gevolg heel vieze sokken... Tijd voor zijn eerste schoentjes!

Online kon in geen leuke baby schoentjes vinden of ik vond ze te duur. Waarom kopen als je het ook zelf kan maken?! Maar dat zelf maken viel eerst een beetje tegen. Er zijn 4 prototype schoentjes aan vooraf gegaan, voordat ik het ideale patroon had uitgevogeld.

Zijn eerste paar heb ik van leer en suède (de zool) gemaakt. Met dank aan mijn lieve zus; het leer is van haar oude jas, het suède van haar oude laarzen.

handgemaakte leren babyschoentjes
Na 1 uurtje in de tuin spelen, zagen de leren schoentjes er alweer zo uit....    
Het leren schoentje behoefte toch enkele aanpassingen, dus babyschoentjes no. 2 was geboren! Deze zijn wel echt goed gelukt!   *trots op mezelf*
De zooltjes zijn weer van suède, de buitenkant van stevig grijs canvas stof (of iets dergelijks). De binnenkant is gemaakt van een vrolijk oranje sterrenstof.

Eigenlijk wilde ik jullie de schoenen op ons model laten zien, maar dat is me nog niet gelukt. Houdt mijn instagram in de gaten, daar zal ik een foto op plaatsen!
zelf gemaakte hoge babyschoentje met grijs en oranje
De veters zijn gemaakt van een reep van een oud t-shirt
Aan de binnenzijde zit elastiek, zodat het schoentje goed om het babyvoetje blijft zitten
Aan de binnenzijde zit elastiek, zodat het schoentje goed om het babyvoetje blijft zitten.




6 opmerkingen:

  1. Supermooi geworden! Zou je het patroon willen delen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sper goed idee dat elastiek, erg mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, super mooi! Hier kunnen we ook nog wel wat extra schoentjes gebruiken, op zoek naar een patroontje, dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi! Fantastisch gedaan! Zou zeker een patroontje zijn waar ik geld voor zou geven! :-)

    BeantwoordenVerwijderen