donderdag 4 december 2014

Baby outfit with harem pants

Een baby harem broek maken, stond al langer op mijn wish-to-sew lijstje. Het moest een hip maar eenvoudig broekje worden in een zachte stof. Bij Stof Studio in Schiedam vond ik een mooi stofje. Nu nog het patroon vinden. Het gratis te downloaden van de baby Tiny harem pants is geschikt tot 3 maanden oud. Aangezien de kast met de kleinste maten al goed gevuld is, wilde ik een grotere maat maken. Geïnspireerd om de Tiny harem pants heb ik een eigen patroon getekend met zakken en een nep gulp. Volgens mij is het een best leuk broekje geworden, maar of het een goed model is, zal pas blijken als hij hem aan kan. Om het outfit compleet te maken, heb ik er een bijpassend (kwijl)sjaaltje gemaakt (gepimpt met kamsnaps) en een wit Hema shirtje met geflockte driehoekjes.

A baby harem pants was on my wish-to-sew list. At Stof Studio Shop in Schiedam I found a soft fabric. I used the free pattern Tiny harem pants as reference. I made it bigger and added pockets and a fake fly. I think it's  a pretty, but if the fitting is good will turn out in a couple of months. To complete the outfit, I have made a matching bib (pimped with kamsnaps) and a white shirt (Hema) with flocked triangles.

hip baby outfit zwart-wit met harem broek | harem pants

hip baby shirt zwart wit, met flock folie driehoekenbaby hip kwijl sjaaltje, zwart-wit
baby hip kwijl sjaaltje, zwart-wit

Patroon/Pattern: zelf gemaakt/self drafted
Stof/fabric: Stof Studio Shop




9 opmerkingen:

  1. Volgens mij gaat dit een van de best-dressed baby's worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ontdek net je blog pas, wat maak je mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dankjewel :). Ik ben benieuwd of het hem ook leuk staat, maar dan moet ik nog even wachten. Het is op de groei gemaakt.

      Verwijderen
  4. Ik zou graag patroon van harem broekjes willen. Zien van alles op internet maar krijg het niet te pakken... is dat evt te emailen? Mvg jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jacqje@zeelandnet.nl

      Verwijderen
    2. Hoi Jacqueline,
      Ik heb dit patroon gebruikt: http://thealisonshow.com/2013/05/tiny-harem-pants-sewing-pattern.html
      Het patroon heb ik toen aangepast aan de maten van mijn zoon en zakken en neprits toegevoegd.

      Groetjes,
      Ellen

      Verwijderen