zondag 12 april 2015

Baby outfit #4: pretty in mustard!

* For English scroll down *  

Soms borrelt er iets in mijn hoofd dat ik móét maken. Deze keer had ik een beeld in mijn hoofd van een shirt dat aan de achterkant langer is dan aan de voorkant. Ik heb een bestaand shirt van mijn zoontje erbij gepakt, het patroon overgenomen en die aangepast aan mijn wensen. Het shirtje kan je gemakkelijk aantrekken doordat ik aan beide zijden babydrukkers heb gebruikt.  Het shirtje is nog ietsie te groot, maar hij groeit er vanzelf in. Ik vind hem wel geslaagd, dus ik heb het plan om het shirt nog een keer te maken, maar dan in een andere stof.

Een outfit is niet compleet zonder broek. Ook het patroon van de harem broek heb ik zelf getekend. In de middel zit elastiek en een koortje. Het koortje heb ik weer afgewerkt met krimpkous.De mosterd kleur is misschien iets meer een kleur voor in de winter of in het najaar, maar in combinatie met het licht gekleurde shirt vind ik het ook geschikt voor het voorjaar.

Sometimes I have a idea popped up into my mind, that I have to make. This time it was a shirt that is  longer in the back than the front. So I took a shirt of my son and drew a new pattern out of it. The shirt has buttons on both sides of the neck and a little pocket. The shirt is a little bit to big, but time will fix that.

An outfit is not complete without a pair of pants. The mustars color is maybe more for fall or winter, but with the light colored shirt I think it can also be worn during spring.

LL handgemaakt - baby outfit met creme shirt en mosterd harempants

zelf gemaakt baby harem broek | handmade harem pants baby
baby harem broek met nep zakken | baby harempants with fake pockets
De harem broek heeft nep broekzakken. | The baby harem pants with fake pockets
De achterzijde van het shirt is langer dan de voorzijde en heeft een naad in het midden. | The back of the shirt is longer than the front and has a seam in the middle.

Pattern/patroon: zelfgemaakt | handmade
Fabric/stof: stoffenbeurs Delft

12 opmerkingen:

  1. Wau! Heel tof resultaat! Knap dat je je eigen patronen kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dat van patronen maken is gewoon een kwestie van doen en uitproberen! Voordeel bij baby´s is het voordeel dat ze nog niet zo veel pasvorm nodig hebben, dus het ziet er al snel goed uit.

      Verwijderen
  2. Ik kijk elke keer uit naar jouw blogposts, wat een perfectie weer! Dat shirtje is echt mooi gew

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geworden! Mooi detail met die naad op de rug.

      Verwijderen
    2. Wow wat een compliment *bloos*. Ik zou wel meer willen naaien en posten, maar tijd ontbreekt daarvoor.... Vooral nu mijn zwangerschapsverlof voorbij is :(..

      Verwijderen
  3. Wow wat een gave outfit! Leuk om ook het eindresultaat van die hals te zien :) wat maak je trouwens schitterende fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan. De kleurtjes zijn ook mooi voor de zomer toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ontdek jouw blog net via de Sew+Show van StraightGrain! Prachtige stijl, helemaal mijn ding... En super mooie foto's. Ik kom graag teruglezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is zo leuk! Maak je ook kleertjes op bestelling ? Of heb je een eigen website?
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak op dit moment nog geen kleertjes op bestelling. Wel ben ik van plan om in de toekomst een webshop te maken met oa babyschoentjes en slaapzakken. Houdt mijn blog daarvoor in de gaten!

      Verwijderen