vrijdag 18 april 2014

Rokje!

Na mijn fiasco van het vorige rokje, is het deze keer beter gelukt. Het rokje is eigenlijk voor mijn zus, maar hij zit zo lekker en ik heb nog stof over, dus ik ga er ook 1 voor mezelf maken.

Het patroon heb ik gebaseerd op een bestaand rokje. Het verbinden van het voor- achterpand gaat gemakkelijk en snel met de lockmachine. Ik heb alleen nog steeds niet uitgevonden hoe je tricot makkelijk en mooi kan omzomen. Voor dit rokje heb ik een tweelingnaald gebruikt, maar ben daar niet tevreden over. De zoom kan dan niet genoeg rek opnemen, waardoor hij los kan gaan. De elastische rechte steek van mijn machine vind ik niet mooi (ook al heb ik deze wel aan de bovenzijde gebruikt). Heeft iemand tips voor mij?



2 opmerkingen:

  1. Leuke blog, ik heb je net ontdekt hihihi... Lekker aan het snuffelen....
    Tip: het is wel een aanschaf, maar de enige perfecte manier om tricot om te zomen is door het gebruik van een coverlock.... Vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je compliment! En die coverlock staat op mijn verlanglijstje alleen nog even wat centjes sparen....

      Verwijderen