donderdag 28 augustus 2014

Uitdaging | Challenge!

Bij het doorbladeren van de Knippie zag een stoer patroon staan van een babypakje die ik echt moest maken! Een lekker warme donker blauwe sweatstof was snel gevonden, maar doorgestikte jersey... dat was een ander verhaal.... Ik heb het niet kunnen vinden. Misschien dat ik iets te vroeg ben omdat de winterstoffen nog niet overal binnen zijn gekomen? Als alternatief heb ik stretch spijkerstof zelf doorgestikt.

En toen begon het grote uitzoek en knip werk. Tot nu toe heb ik nog geen patroon gemaakt met zoveel verschillende patroon delen! De rits met onderslag en belegdelen vond ik nog lastig om te maken. Aan de beschrijving van Knippie kon ik ook geen touw aan vast knopen, dus ik heb het op gevoel gedaan. Een volgende keer ga ik het anders aanpakken...Uiteindelijk ziet de buitenkant er leuk en stoer uit, maar de binnenkant.... Mijn mes van mijn lockmachine moet nodig vervangen, dus de afwerking is niet zo mooi. Maar het gaat om de buitenkant!

In the new Knippie I saw a very though baby jumpsuit and I immidiately know that I should make this one for our baby. The descriptions says that you can use stitched jersey, but I couldn't find that in this season of the year. So I used strech jeans that I topstiched by myself. The pattern consists of a lot of different pieces, it takes a bit of time to found that out and cut them all. The zipper with the facings was difficult and sometimes frustrating to make. Next time I will to that different. The inside is not so smooth, but I think the outside looks though en nice. And isn't it all about the looks?









Fabric: sweat: PW Hoofs, Den Bosch
Jeans: markt Leiden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten