dinsdag 25 november 2014

Sleeping in stars - baby onesie

Het tricot sterrenstofje vond ik zo leuk, het vroeg er gewoon om dat ik nog een onesie/boxpakje/pyjama (of hoe je het ook wil noemen) mee zou maken voor onze kleine man in spé. Het patroon van Kiind nam ik weer als basis. Omdat het mij handig lijkt dat je kleding niet over zijn hoofd heen hoeft te trekken, heb ik het patroon aangepast met een doorgaande rij knoopjes (kam snaps) van boven tot beneden. In plaatst van boordstof voor de hals en bij de knoopjes, heb ik belegdelen gemaakt van dezelfde stof.
Als hij nu niet lekker slaapt onder/in de sterren....

I instantly liked this tricot star fabric and saw a baby jumpsuit/pajama in the piece of fabric. The free pattern I used is from Kiind. I made some adjustments to the pattern with creating the opening from neckline till the feetopening, so I can put on the jumpsuit much easier on our little boy. 

LL handgemaakt - babypakje (jumpsuit) in sterrenstof met kam snaps
De voorkant van de sterren baby onesie met schuine sluiting

LL handgemaakt - babypakje (jumpsuit) in sterrenstof
Achterkant van de sterren baby onesie

LL handgemaakt - babypakje (jumpsuit) in sterrenstof - detail van halsboord met beleg en kam snaps

Update 27-2-2015: zoals je op de foto ziet trekt het pakje een beetje tussen zijn benen. Door een extra ovaalvormig inzetje te maken kan je dit voorkomen, zie hier voor een tutorial. Blijkbaar is het standaard patroon er niet op bedacht dat een baby een dikke luier aan heeft... 

Patroon: basis van Kiind jumpsuit met eigen aanpassingen
Stof/fabric: markt Delft

6 opmerkingen: