zaterdag 13 december 2014

Kerstboom hangers tutorial | DYI Christmas decoration

christmas decoration DYI - kerstboom decoratie/hangers zelf maken
Wat is zwangerschapsverlof toch fijn (alle zwangerschapskwaaltjes niet meer gerekend); alle tijd om (naast slapen, uitrusten en nesteldrang bevredigen) in mijn eigen kamertje lekker creatief bezig zijn! Dit jaar wilde ik een keer geen rode kerstboom, dus ben ik zelf aan de slag gegaan met kerstboomhangers maken. Wil je weten hoe ik ze heb gemaakt? Volg de volgende stappen!

Maternity leave gives me time (besides sleeping and satisfying my cleaning and organizing urge...) for being creative. This year I didn't want the typical red decorated christmas tree, so I made some tree decoration by myself. Want to know how I have made the decoration? Follow these steps! 

Kerstboomhanger #1 van jeansstof | Christmas Decoration #1

benodigheden zelf kerstboom decoration maken | materials for christmas decoration DYI
1. Benodigdheden:
- leuke stof, ik heb een oude jeans van mijn vriend gebruikt.
- patroontje van een kerstboom (zelf getekend)
- kussen vulling
- touwtje (ik heb een klosje van de Albert Heijn gebruikt)
- nestelogen

materials:
- fabric, I used an old jeans
- self drafted pattern of a christmas tree
- stuffing material
- small string
- metal eyelets

jeans kersthangers naaien | sewing jeans chistmas decoration

2. Teken de kerstboom af op de verkeerde kant van de stof en knip ze uit.
Draw the christmas tree on the wrong side of the farbic and cut out.

3. Leg twee kerstbomen met de goede kanten op elkaar. Stik rondom, laat de onderzijde van de stam open. Dit is je keergat.
Use two trees with the good sides together. Stich de tree, leave the bottom open. (You're using this opening for turning the tree inside out.)


nestelogen in stof slaan | eyelets
4. Knip de buitenhoekje schuin af en geef een knip in de binnenhoek. Keer de stof binnenstebuiten en vul hem met de kussenvulling. 
Cut the outer corner diagonally and give a cut in the inner corner. Turn the fabric inside out and fill it with the fstuffing material.

5. Sla een nesteloog in de bovenzijde van het boompje. Haal een touwtje door het nesteloog.
Make a eyelet in the top of the tree.  Pull a string through the eyelet.

En voilá de stoffen kerstboomhangers zijn klaar! | The christmas decoration trees are ready!
zelf gemaakt jeans kerstboomhangers | handmade christmas decoration

Kerstboomhanger #2 | Christmas decoration #2

kerstboomhanger nep leer naaien | christmas decoration DYI fake leather
1. Benodigdheden:
- Stevige stof. Ik heb nep leer gebruikt
- Patroontje van een kerstboom (zelf getekend)
- Stukje fleece, geknipt in de vorm van het kerstboompje
- Touwtje (ik heb een klosje van de Albert Heijn gebruikt)

Materials:
- Fabric, I used fake leather
- Self drafted pattern of a christmas tree
- Fleece for filling, cut in the shape of the tree
- Small string

2. Teken de kerstboom af op de goede kant van de stof. Leg 3 laagjes fleece op de verkeerde kant van de stof met aan de bovenzijde een touwtje.
Draw the tree on the good side of the fabric. Put 3 layers of fleece on the wrong side of the fabric with the string inbetween the layers.



3. Leg bovenop het fleece het lapje stof waar de kerstboom op afgetekend is. Stik geheel rondom de afgetekende kerstboom.
Put the piece of fabric where you draw the tree on, on top of the fleece layers. Stich around the drawed tree.

4. Snij het overtollige stof af. Let op dat je het touwtje niet doorsnijdt!
Cut the unwanted fabric. Be carefull not the cut the string!
 
Ready!
handgemaakt kerstboomhangers grijs | handmade christmas decoration grey fake leather


Hand gemaakt kerstboom hangers in jeans, nepleer en vilt | Handmade christmas tree decoration, felt, jeans and fake leather 

Als je goed op de foto kijkt, zie je ook nog vilten sterren in de boom hangen. Met vliesofix heb ik op vilt jeansstof aangebracht, een stervorm uitgeknipt, rondom gestikt en er nesteloog in geslagen.

If you take a closer loke to the picture, than you can also see handmade felt stars. I used vliesofix to glue a piece of jeans on the felt, cut out the felt in a star, stiched the star around en made a eyelet for the string.

3 opmerkingen:

  1. Heel leuk! :-) hier dit jaar geen boom maar deze ga ik onthouden voor volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kerstboom versiering!Bij mij staat voorlopig nog gene boom omdat ik volop aan het verven ben in mijn toekomstig appartement!

    BeantwoordenVerwijderen