woensdag 10 december 2014

Stofstalen berg | mountain of fabrics

Op 5 december stonden er drie zakken voor de deur. Zou de Sint ons huisje niet stilletjes voorbij zijn gegaan? Maar achter de drie zakken stond mijn zus! De zakken waren helemaal gevuld met stofstaaltjes, die mijn zus van haar werk mee mocht nemen. De inhoud van de zakken bekijken was even spannend als kadootjes uit de zak halen bij een echte Sinterklaasavond! Veel van de stalen waren niet mijn smaak, uiteindelijk heb ik een bescheiden stapeltje gehouden, waarvan ik dacht dat ik de stoffen ook echt zou gaan gebruiken. 

On the 5 of December (Sinterklaas evening) three bags were behind the frontdoor. Was it Sinterklaas? But no, it was my sister! The bags were stuffed with fabric samples :), which my sister got from her work. So we spended the evening with sorting out the fabric.

stofstaaltjes uitzoeken
Een berg stofstalen :) | a lot of fabric samples

De stofstalen hebben maar een klein formaat, dus enkel kleine projectjes kan ik er van maken. Ik ben meteen aan de slag gegaan met een stoer grijs babymutsje voor de kleine en een etui voor mijzelf.

The fabric samples are small, so I only can use it for small projects. I made a babyhat and a pouch for my self. 

hip en stoer baby mutsje | baby hat
De muts voor onze kleine man | The babyhat
handgemaakt, zwarte etui met mint groene rits | handmade black pouch with mint zipper
Een stijlvol handgemaakt etuitje

De zwarte 'schubben'stof vind ik echt fantastisch! Jammer genoeg was hier maar 1 klein lapje van.

I really like the black "scale" fabric. Sadly there was just one small pieces in the bags.

handgemaakt, zwarte etui met mint groene rits | handmade black pouch with mint zipper

3 opmerkingen: