zaterdag 6 december 2014

Recykleren: Babylegging alias boevenpak

De recykleer 14-dagen zijn eigenlijk al voorbij, maar dit naaisel had nog goed in dat rijtje gepast. Een oud jurkje van mij heb ik omgetoverd tot een babylegging met bijpassend sjaaltje. Het jurkje was opzich nog steeds leuk, maar was te kort geworden. Met passen en meten, is het me precies gelukt om het gratis legging patroon van Emma en Mona uit het bovenstukje te krijgen. Het borstzakje is kontzakje geworden. Ik heb geprobeerd om de lijnen van de stof in de 2 patroondelen door te laten lopen, maar de stof is tijdens het naaien net wat verschoven. Van het restje stof heb ik weer een (kwijl)sjaaltje gemaakt.

De reactie hier thuis op het outfit? "Een Zware Jongens pakje/boevenpakken." Tja, die opmerking zag ik al aankomen....

I turned an old dress into babyleggings with matching bib. 

With fitting and measuring I managed to get the free leggings pattern of Emma en Mona from the top of the dress. The frontpocket has become  a backpocket. I tried to line the two fabric pieces, but it the fabric slightly shifted during sewing. 

The reaction of my partner on the outfit? "It looks like a prison suit...."


recykleren jurk naar hippe babylegging | upcycled dress to babyleggings and bib
Recykleren: van jurkje naar babylegging en sjaaltje

hippe baby legging zwart wit| babyleggings black white


hippe baby legging zwart wit met zakje| babyleggings black white
Patroon/pattern: Emma en Mona
Stof/fabric: oud jurkje/upcycled dress 

1 opmerking:

  1. Heel leuk, zo fijn dat een simpel projectje toch zo bijzonder kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen