maandag 30 maart 2015

Baby slaapzak | baby sleeping bag

* For English scroll down *  

LL maakt

Ons zoontje groeit zo hard, dat hij al bijna uit zijn eerste slaapzakje in gegroeid! In de Le Maison Victor van januari - februari stond een leuk patroon van een slaapzak van Straight Grain mét blinde rits. Zoals ik eerder al eens heb geschreven: ritsen zetten is niet mijn sterkste punt. Maar deze keer zou het lukken, want ik heb nu ook een blinde ritsvoetje voor.

Het patroon uit LMV heb ik als voorbeeld gebruikt en aangepast naar mijn smaak en dat de slaapzak goed past bij kleine mannetjes. Om de slaapzak iets extra's te geven heb ik dikke grijze paspelband genaaid tussen het voor- en achterpad en de voering. De stof vond ik overigens bij Kwantum.

Our little son grows really fast, so his sleepsack is almost too small. I made a new one with a examens of a pattern of La Maison Victor. To give the bag a little bit extra, I used grey piping between the front and back and the lining.


baby slaapzak | baby sleepingbag

Slaapzak met grijs paspelband en houten knopen | baby sleeping bag with grey piping band and wooden buttons

slaapzak met blinde rits | sleeping bag with blind zipper

De blinde rits met voering | blind zipper with lining
De blinde rits met voering
Door de goede werkbeschrijving en door het gebruik van het blinde ritsvoetje, zit de rits met voering er best strak in. Alleen de bovenzijde is niet helemaal perfect. De rest van de slaapzak is wel echt goed gelukt qua afwerking, dus ik ben stiekem wel trots op mezelf!

I managed to sew a blind zipper with neat lining, due to the good pattern description and blindzipper foot. Despited that sewing zippers is not one of my strenghts! Only the top of the zipper is not really nice. I think that the rest of the sleeping bag is quite perfect, so I am really proud of myself!
 
Jelte is er blij met zijn slaapzak | Jelte is happy with his new sleeping bag!
Jelte is blij met zijn nieuwe slaapzak! | Jelte is happy with his new sleeping bag!

Pattern/patroon: redrawn with example of a pattern of La Maison Victor
Fabric/stof: kwantum, oud gordijn voor de voering/ old curtain fo the lining

13 opmerkingen:

  1. Wauw! De eerste foto is een echte eye-catcher, zó mooi! T zal wel zijn dat het zoontje content is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mag terecht fier zijn op je werk! Een prachtige slaapzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!!! Love it! Deze moet ik gewoon kopieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ruiten ook netjes door laten lopen /zelfde hoogte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi zeg! geweldig gekozen combinaties van stof en fournituren, mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie slaapzak, goed gelukt zeg! En wat is je zoontje lekker vrolijk op die foto :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supermooi! Ik ben ook fan van de houten knopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Hoe lang is de rits? Ben online fournituren aan het shoppen maar heb het patroon niet bij de hand.

    BeantwoordenVerwijderen